Cześć

Z przyczyn osobistych zawieszam bloga. Nie wiem kiedy wrócę. O ile kiedykolwiek do tego dojdzie. Na pewno nie zrezygnuję z podczytywania Waszych blogów.
Ten rok był naprawdę fantastyczny. Poznałam dzięki Wam masę różnych pisarzy, sięgnęłam po książki, które wcześniej nie wydawały mi się interesujące...
Ciężko mi było podjąć tę decyzję, ale nie zawsze robi się w życiu tylko to, na co ma się ochotę.

Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za te 12 miesięcy.
Penny Lane.

7 września 2010

G. Simenon "Rewolwer Maigreta"




Autor: Georges Simenon
Tytuł oryginalny: Le Revolver de Maigret
Język oryginalny:
francuski
Tłumacz: Monika Szymańska
Kategoria: literatura piękna
Gatunek: kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 1952
Rok pierwszego wydania polskiego: 2007
Wydawnictwo: Wydawnictwo dolnośląskie
Stron:  142
Ocena: 3/6




Z okładki:  

"Z salonu w mieszkaniu komisarza Maigreta znika w tajemniczy sposób rewolwer Smith and Wesson 45. W przechowalni na dworcu Północnym w Paryżu zostaje odnaleziony kufer ze zwłokami zastrzelonego mężczyzny. Czy te wydarzenia mają ze sobą związek? Skomplikowane śledztwo wymaga wizyty Maigreta w Londynie.

[Wydawnictwo Dolnośląskie, 2007]" 




Jest to moje bodajże trzecie spotkanie z komisarzem Maigretem. Poprzednie książki Simenona raczej średnio mi się podobały. 
"Rewolwer Maigreta" spodobał mi się najbardziej.  
Książka ta otrzymałaby notę 4/6 gdyby nie to, że brak w niej zwrotów akcji i zaskoczenia. Książkę czyta się dość obojętnie. I zakończenie. Moim zdaniem było praktycznie znane każdemu czytelnikowi od połowy książki. 
Bardzo podoba mi się okładka tej książki.
Ogółem: 3/6  

Brak komentarzy: