Cześć

Z przyczyn osobistych zawieszam bloga. Nie wiem kiedy wrócę. O ile kiedykolwiek do tego dojdzie. Na pewno nie zrezygnuję z podczytywania Waszych blogów.
Ten rok był naprawdę fantastyczny. Poznałam dzięki Wam masę różnych pisarzy, sięgnęłam po książki, które wcześniej nie wydawały mi się interesujące...
Ciężko mi było podjąć tę decyzję, ale nie zawsze robi się w życiu tylko to, na co ma się ochotę.

Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za te 12 miesięcy.
Penny Lane.

21 sierpnia 2010

B. Pawlikowska "W dżungli samotności"


Autor: Beata Pawlikowska
Tytuł oryginalny: polski
Kategoria:
Literatura popularnonaukowa
Gatunek: popularnonaukowa
Forma: poradnik
Rok pierwszego wydania: 2010
Wydawnictwo:
Instytut Wydawniczy Latarnik
Stron: 348
Ocena: 3/6







Z okładki:

"Co zrobić, żeby przestać czuć się wśród ludzi jak ufoludek w brudnych kaloszach, a zamiast tego być osobą pewną siebie, wartościową i przyjaźnie nastawioną do świata?

I właściwie dlaczego człowiek gubi swoją prawdziwą tożsamość i oddala się od swojego prawdziwego "ja" zamiast się do niego przybliżać?

Bo przecież szczęście nie bierze się z koloru piór, jakie na sobie nosisz. Możesz być niebieskim ptakiem albo żółtą jaszczurką, i niczego to nie zmieni. Nieważne kim jesteś, co masz i jak wyglądasz. Ważne jest to, że żyjesz w zgodzie ze sobą, nikogo nie udajesz i nie masz potrzeby uciekania ani przed sobą, ani przed czymkolwiek. Kiedy jesteś świadomie SOBĄ i kochasz ten stan, to jesteś szczęśliwy.

Takie pytania zadałam sobie pewnego dnia lecąc samolotem na Wyspę Wielkanocną. I tak rozpoczęło się detektywistyczne śledztwo prowadzone w powietrzu na trasie między Warszawą, Wyspą Wielkanocną i Bombajem.

Beata Pawlikowska

[Instytut Wydawniczy Latarnik, 2010]"


Zacznę od tego, że do poradników (i książek poradnikowopodobnych) jestem nieco sceptycznie nastawiona, dlatego opinia jest krótka, a ocena (być może) niesprawiedliwa.
Jest to czwarta z serii książek, w których autorka pisze o tym, jak zmienić swój życie na lepsze oraz jak być szczęśliwym człowiekiem. "W dżungli samotności" opowiada o tym, jak odnaleźć swoje prawdziwe "ja" i pokochać siebie. Można więc powiedzieć, że jest to w pewnym sensie poradnik.
Ogólnie podobało mi się bardziej niż "W dżungli życia", ale takie książki nie przemawiają do mnie.
Po tym, co autorka pisze widać, że dużo w życiu przeszła i jest bardzo mądrą osobą. Uważam, że u Pawlikowskiej najlepsze jest to, że to o czym pisze zdarzyło się w jej życiu. Wszystkie te rady i wskazówki były poprzedzone wieloma próbami.
Książkę tą zaliczyłam do kategorii "Poradniki", ale nie jest to do końca taki zwykły poradnik, jaki można kupić w hipermarkecie. Być może pasowałaby "Literatura faktu", ale wolę zostać przy "Poradniku".


Ogólnie: -3/6

Brak komentarzy: